Klage fra pasient/pårørende - prosessbeskrivelse v. 1.4
Klage til HMR viadigitaltklageskjemaPasientellerpas.ombudMed. fagsjef/Med.fagligrådgiverBistår saksansvarlig ved behov. Kan koordinere klagesaken dersomflere klinikker er involvert.Skanner inn,arkiverer ogfordeler tilkoordinatorPostmottakMottar endelig svarbrev tilsin valgte digitalepostboksSak tas opp ikvalitetsråd forlæringKvalitetssikring avsvaret og utsending avsvar til klager innen 3uker fra dato mottattklage.Tilbake til hovedsideMottar klage direktefra pasient - sender tilpostmottak klagesakerfor registreringEvt tilsvar frapasient/pårørendeBehandletilsvarKlinikk/avdelingFinner klagen underubesvart post ielements. Oversendertil ansvarligbehandlere iavdeling/seksjonJournalopplysningeruthentes og svaretpåbegynnes. Vurdereom det er riktigeenheter involvert isaken.StandardendeligsvarbrevMottar sak ielements,fordeler tilsaksbehandler(e).Standardsvarbrev ommottatt klageKoordinatorKlage til HMR påpapirOppfølging ogkontroll avrestanserklagesaker i HF